روانشناسان معتقدند که هر فرد با انتخاب رنگ مورد علاقه‌اش در واقع بخشی از خصوصیات اخلاقی و روانشناسی خود را نشان می‌دهد. مبحث روانشناسی رنگ می‌گوید رنگ‌هایی که هر شخص انتخاب می‌کند معنا و مفهوم خاص خود را دارند و در خصوص روحیات آن شخص، مفاهیمی را بیان می‌کنند.

مزون چهرک نریمانی از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و شما می‌توانید مجموعه‌ای از انواع مانتو مزونی را در این فروشگاه مشاهده و خریداری کنید. شال و روسری و کیف و کفش دستدوز از دیگر محصولات شیک و خاص این مجموعه است که به متقاضیان عرضه می‌شوند. با خرید محصولات طراحی شده توسط مزون چهرک نریمانی، بهترین شخصیت را برای خود خلق کنید.

 

تاثیرات روانی رنگ‌ها

تست روانشناسی رنگ‌ها نشان می‌دهد که روان افراد و سلامت روانی آن‌ها تا حد زیادی تحت تاثیر رنگ‌ها قرار دارد. درک رنگ تا حدودی ذهنی است؛ اما با این حال برخی از آن‌ها معانی خاص و جهانی دارند و با این معانی شناخته شده‌اند. به عنوان مثال رنگ‌های طیف قرمز مانند نارنجی، قرمز و زرد معروف به رنگ‌های گرم هستند و می‌توانند احساس راحتی و گرما را انتقال داده و خشم و خصومت را بر انگیزند.

رنگ‌هایی که متمایل به آبی هستند و در این طیف قرار دارند نیز به رنگ‌های سرد شهرت دارند. این قبیل رنگ‌ها را به رنگ‌های آرام می‌شناسند و می‌توانند احساساتی همچون بی‌تفاوتی یا غمگینی را به نمایش بگذارند. از این رو اگر بخواهیم تاثیر رنگ‌ها را بر افراد و خلق و خوی آن‌ها بررسی کنیم و بدانیم که چه تاثیری بر شخصیت و روان آن‌ها خواهد گذاشت، باید با معنی هر رنگ آشنایی داشته باشیم.

تاثیر رنگ بر شخصیت 

 

روانشناسی رنگ‌های مختلف و پرطرفدار

رنگ یک ابزار ارتباطی قدرتمند به حساب می‌آید که در هر زمینه‌ای تاثیر‌گذار است و می‌تواند حقایقی را نشان دهد. مدت زمان زیادی است که هنرمندان و طراحان از روانشناسی رنگ در آثار خود استفاده می‌کنند تا اثری ماندگار خلق کنند. روانشناسی رنگ در واقع مطالعه رنگ‌ها و ارتباط آن با خلق و خو و رفتار انسان است که در ادامه، روانشناسی پرکاربردترین رنگ‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

رنگ آبی نشان دهنده یک فرد وفادار، با اعتماد به نفس، عاقل و خردمند

آبی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در میان مردم به شمار می‌رود که نماد ویژگی‌هایی همچون صلح، اعتماد به نفس، وفاداری، ‌امید و موفقیت است. این رنگ به علت ویژگی‌های خاصی که دارد باعث می‌شود تا اطرافیان با شما احساس صمیمیت و راحتی بیش‌تری داشته باشند. بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفت، رنگ آبی باعث تولید مواد شیمیایی خاصی توسط بدن می‌شود که با خواص آرامش بخش سبب آرامش ذهنی می‌شود.

تحقیقات Career Builder نشان می‌دهند که آبی محبوب‌ترین رنگ بین مصاحبه گران کاری محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت که این رنگ حس کنترل را القا می‌کند و ترکیب آن با رنگی که نشان‌دهنده و نماد جسارت باشد می‌تواند یک تضاد خوب ایجاد کرده که باعث جلوه بیش‌تر آبی شود.

چه رنگ‌هایی را می‌توان با آبی ست کرد؟

برای این که جذابیت و تاثیر‌گذاری به حداکثر میزان خود برسد می‌توانید آبی را با رنگ‌های قرمز یا صورتی ست کنید. رنگ آبی و صورتی در کنار هم، ترکیبی ملایم و چشم‌نواز می‌سازند. با ست کردن رنگ‌های آبی و قرمز، شخصیت شما جسورانه‌تر دیده می‌شود. ترکیب رنگ نارنجی در کنار آبی نیز بسیار مناسب است به عنوان مثال می‌توان یک پیراهن نارنجی را به همراه یک شلوار آبی پوشید.

 

برای مشاهده کالکشن مانتو بهاره کلیک کنید.

رنگ آبی

 

رنگ قرمز نشان دهنده اشتیاق، عشق، هیجان و خطر

هنگامی که به رنگ قرمز فکر می‌کنید احتمالا عشق، احساسات و رمانس در ذهن شما تداعی می‌شود. اگر به لباس‌های قرمز علاقمندید، به این معناست که شما به آسانی نمی‌ترسید، فردی با انرژی، با اراده، با شور و شوق زندگی و احتمالا تهاجمی هستید. قرمز می‌تواند به راحتی شما را در معرض توجه قرار داده و به اطرافیان شما حس اعتماد به نفس و احساسات دهد.

قرمز یک رنگ محرک به حساب می‌آید که جذابیت جنسی و جسارت را در یک فرد تداعی کرده و در واقع می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در شما شود. روانشناسی رنگ قرمز بیان می‌کند که علاقمندان این رنگ معمولا هوشیار و همیشه آماده، جهت واکنش نشان دادن به موقعیت‌های جدید هستند.

چه رنگ‌هایی را می‌توان با قرمز ست کرد؟

قرمز و آبی ترکیب خوبی در کنار یکدیگر هستند. یک جین آبی با یک ژاکت قرمز ساده، ست بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند. اگر علاقمند به ترکیب رنگ و استایل کلاسیک هستید، رنگ‌های مشکی، سفید و آبی سورمه‌ای گزینه‌ای مناسبی برای ست کردن با قرمز محسوب می‌شوند. برای داشتن یک استایل بسیار شیک‌تر می‌توانید از ترکیب رنگ‌های نود مانند بژ و کرم با قرمز استفاده کنید.

قرمز و سبز رنگ‌های مکمل یکدیگر هستند، به همین دلیل می‌توانید از این ترکیب رنگ در فصل‌های بهار و تابستان برای داشتن حس سرزندگی و انرژی بیش‌تر استفاده کنید. در اکسسوری‌ها مانند کفش نیز می‌توانید برای جذابیت بیش‌تر رنگ‌های مشکی، کرم، سفید و یا نقره‌ای را به کار ببرید.

 

برای مشاهده کالکشن مانتو پاییزه کلیک کنید.

تیپ با استایل قرمز

 

رنگ مشکی نشان دهنده یک فرد شیک، خاص، مرموز و نجیب

بدون شک یکی از جذاب‌ترین، باکلاس‌ترین و شیک‌ترین رنگ‌ها در میان تمامی آن‎ها، مشکی است. رنگ مشکی نشان دهنده قدرت، ظرافت و سخت کوشی بوده که با پوشیدن آن در محل کار می‌توانید ویژگی رهبری و قدرتمندی را در خود افزایش دهید. با این حال انتخاب یک لباس مشکی رنگ برای جشن یا قرار ملاقات می‌تواند جذابیت و خیره کنندگی شما را بیش‌تر به چشم آورد.

رنگ مشکی در واقع نشان می‌دهد که شما برای شیک بودن و زیبایی در اولویت قرار دارید و همیشه یک انتخاب مناسب برای تمامی شرایط است. از طرفی رنگ مشکی می‌تواند شما را لاغر‌تر نشان دهد که این خود حسن مهمی محسوب می‌شود. با انتخاب رنگ مشکی میان تمام خانم‌ها شیک‌تر دیده می‌شوید.

از چه رنگ‌هایی برای ست کردن با مشکی می‌توان استفاده کرد؟

تقریبا می‌توان گفت مشکی به تمامی رنگ‌های می‌آید؛ اما رایج‌ترین و بهترین انتخاب ترکیب آن با تکه‌هایی از رنگ نقره یا بژ است. اگر علاقه‌ای به استایل کاملا مشکی ندارید و می‌خواهید ترکیب جسورانه‌تری داشته باشید، می‌توانید این رنگ را با قرمز، نقره‌ای، کرم، بژ و آبی ست کنید.

 

استایل مشکی

 

رنگ سفید نشان دهنده پاکی، حس خوش بینی و حقیقت

رنگ سفید بدون شک نشان دهنده سادگی، خوشبینی، معصومیت، پاکی و همینطور نماد تعادل و کمال است. اگر به رنگ و استایل سفید علاقمندید به احتمال زیاد فردی قابل اعتماد، خوش بین و پر از احساس آزادی مطلق هستید که نگاهی مثبت به زندگی دارید. از طرفی اهمیت زیادی برای تمیزی قائل هستید و دوست دارید همه جا مرتب و منظم باشد.

چه رنگ‌هایی را می‌توان با سفید ست کرد؟

رنگ سفید را می‌توان با رنگ‌های بسیار زیادی ست کرد به گونه‌ای که شما می‌توانید استایل‌های بسیار متفاوتی با آن داشته باشید. رنگ‌های نقره‌ای، بنفش، قرمز، آبی، طلایی و طیف رنگی کرم از مناسب‌ترین و محبوب‌ترین رنگ‌ها برای ترکیب با سفید محسوب می‌شوند.

 

برای مشاهده کالکشن کیف و کفش ست کلیک کنید.

ست کردن با رنگ سفید

 

رنگ زرد نشان دهنده سرزندگی، خوشحالی، ‌امید و شادی

زرد، رنگ آفتاب است که باعث داشتن روحیه‌ای شاد، مثبت و سرگرم‌کننده می‌شود. پوشیدن لباس‌های زرد نشان دهنده داشتن یک شخصیت پرتحرک، همیشه خندان و عواطف زنانه غیر قابل انکار است. این رنگ سبب می‌شود تا احساس مهم بودن و جدیت داشته باشید و به همین دلیل است که در اطلاعیه‌های قانونی، دفترچه‌های یادداشت و تابلو‌های راهنمایی رانندگی از آن استفاده می‌کنند.

پوشیدن لباس‌های زرد رنگ نشان دهنده یک شخصیت فعال، مهیج و خلاق است و باعث می‌شود تا فرد، هوشیار بماند. روانشناسی رنگ زرد بیان می‌کند که علاقه به این رنگ نشان دهنده داشتن شخصیتی خونگرم، پر جنب و جوش و انرژی بی‌حد و مرز است. رنگ زرد می‌تواند انرژی شما و اطرافیانتان را افزایش دهد و حال و هوایی شاد، مثبت و مفرح به همراه داشته باشد.

چه رنگ‌هایی را می‌توان با زرد ست کرد؟

استفاده از رنگ سبز با زرد می‌تواند ترکیبی تازه و شاداب ایجاد کند که تقریبا در تمام دنیا از آن استقبال می‌شود و دوستداشتنی است. رنگ‌های مشکی، بژ، نقره‌ای و سفید نیز با رنگ زرد ست می‌شوند. با زرد خردلی نیز می‌توانید رنگی‌های خاکی و سبز تیره را امتحان کنید تا یک ترکیب جذاب‌تر و شاداب‌تر داشته باشید.

 

چه رنگ هایی را می‌توان با زرد ست کرد

 

رنگ سبز نشان دهنده طراوت، سرسبزی، رشد و طراوت

رنگ سبز روی چشم و ذهن تاثیر ساده‌ای دارد و یک لباس با این رنگ می‌تواند اثری تسکین دهنده و آرامش بخش داشته باشد. کسانی که رنگ سبز را می‌پسندند معمولا حضور فعال‌تری در اجتماع دارند و نشان دهنده داشتن قلبی رعوف و دلسوز است. رنگ سبز به زندگی و طبیعت وصل شده و این معنی را می‌دهد که سرزنده هستید.

چه رنگ‌هایی را می‌توان با سبز ست کرد؟

ترکیب رنگ‌های سبز و زرد ظاهری شاداب و با طراوت به یک شخص می‌بخشند و این ترکیب بسیار رایج و پذیرفته شده است. رنگ‌های سفید، خاکی، مشکی و قرمز از دیگر رنگ‌های مناسب برای ترکیب و ست کردن با سبز محسوب می‌شوند.

 

رنگ سبز نشان دهنده طراوت

 

رنگ صورتی نشان دهنده نرمی، حفاظت، سادگی و داشتن روحیه زنانگی و مهربانی

صورتی نشان دهنده لطافت، زنانگی و داشتن شخصیتی آرام، متین و مهربان است. استفاده از لباس‌های صورتی رنگ بیان‌کننده شخصیتی مهربان از شما بوده که راحتی اصلی‌ترین ویژگی‌تان به حساب می‌آید. از طرفی ممکن است در کنار این شخصیت مهربان، متین و آرام کمی بازیگوشی و شیطنت را هم بتوان در وجود شما پیدا کرد.

اگر صورتی رنگ مورد علاقه شماست، به طبع بسیار دوست داشتنی، سخاوتمند، مهربان و حساس نسبت به نیاز‌های دیگران هستید. با داشتن شخصیتی به رنگ صورتی شما پرورش‌دهندگان جهان بوده و غریزه مادرانه زیادی دارید که همراه با نیاز به محافظت و مراقبت از دیگران است. اگر رنگ شخصیت شما صورتی است، به احتمال زیاد فردی عاشق و حساس بوده که عمیقا مورد قبول و دوست داشتن بدون قید و شرط هستید.

 

استایل با رنگ صورتی

 

چه رنگ‌هایی را می‌توان با صورتی ست کرد؟

ترکیب صورتی و آبی کم رنگ فوق‌العاده و بی‌نظیر می‌شود که تطبیق‌پذیری بالایی داشته و می‌تواند توجه‌ها را به خود جلب کند. صورتی را می‌توان با خاکستری هم ست کرد و از این ترکیب زیبا لذت برد. در کنار ست رنگ‌های آبی و خاکستری با صورتی از جواهرات و زیورآلات زرد، قرمز، کبالت آبی و فیروزه‌ای استفاده کنید.

 

سخن پایانی

رنگ لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید در واقع نشان دهنده حالات جسمی، روحی و عاطفی شما هستند. روانشناسی رنگ‌ها موضوعی است که امروزه بسیار به آن توجه می‌شود و محصولات فروشگاه چهرک نریمانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در کنار انواع مانتو مزونی، شال و روسری و کیف و کفش دستدوز نیز به فروش می‌رسند.

 

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده است

نظر خود را وارد کنید